De grundlæggende regler for e-mail markedsføring er klare, og overtrædelser straffes hårdt.
Alligevel er det svært for mange virksomheder at få 100% styr på, hvordan de må markedsføre sig på mail, hvordan de lovligt kan rekruttere læsere på sociale medier, og hvordan de indhenter samtykker.
Ingen kender vist reglerne og tolkningen af dem bedre end dem, der er ansvarlige for spamvejledningen og tolkningen af loven!
Vi har inviteret Forbrugerombudsmanden til at holde et oplæg om spamreglerne og spamvejledningen. Institutionen sender de to medarbejdere, Karen Søndergaard, der har udarbejdet den seneste vejledning, og Mikkel Bjødstrup Jensen, som behandler alle sager på spamområdet.
I oplægget gennemgår Karen og Mikkel de regler, du som virksomhed skal have styr på, hvis du sender mails med markedsføring.
Du bliver klogere på:
– Hvornår en henvendelse er spam
– Hvornår en henvendelse er en lovlig servicemeddelelse
– Hvad der skal til for at et samtykke er gyldigt
– Hvordan du lovligt kan opdatere et samtykke
– Hvordan du lovligt kan sende markedsføring uden et samtykke
– Hvornår spamforbuddet gælder på sociale medier
– Hvad du skal være særligt opmærksom på, hvis du rekrutterer læsere på sociale medier
– Hvad du risikerer, hvis du overtræder spamforbuddet
Der vil være mulighed for at stille enkelte spørgsmål om spamreglerne.