”Here goes nothing!”
Trods sin lange erfaring får Henrik Hillestrøm stadig et sug i maven, hver gang der bliver trykket SEND på Danske Banks nyhedsbrev ”TÆT PÅ” til over 450.000 privatkunder. For hvordan skaber man relevans for så stor og bred en målgruppe? Og hvordan oversætter man indsigter og indspark fra økonomer og analytikere til relevant content, så modtagernes ”ØHM” oversættes til ”AHA”?
TÆT PÅ er et af landets største nyhedsbreve og får i dette oplæg lov at være i centrum. Henrik vil dele ud af den strategi og de data, tanker, ideer og teknikker, der skaber værdi og relevans i kundernes indbakker over hele landet – og de organisatoriske og redaktionelle samarbejder, der gør indsatsen mulig.
Oplægget kommer vidt omkring arbejdet med nyhedsbrevet – herunder blandt andet:
• Hvordan et målrettet arbejde med tone of voice påvirker Danske Bank-brandet
• Hvordan nyhedsbrevet spiller sammen med bankens øvrige initiativer og kanaler
• Hvad Henrik har lært af stribevis af tests på bl.a. design, emnelinje og billedvalg
• De sproglige principper, Henrik er villig til at gå i krig med bankens jurister for at forsvare
Det hele (og mere til) bliver kogt sammen til tips og råd, du kan tage med hjem til hævesænkebordet og dit næste redaktionsmøde.
Niveau: Alle