Det tekniske set-up omkring en kundeklub, hvor de loyale kunder belønnes for deres køb er blevet meget lettere og billigere de seneste 10 år.
Det er også en af grundene til, at antallet af virksomheder, der tilbyder en eller anden form for kundeklub er eksploderet gennem de sidste 10 år.
Til gengæld viser den seneste undersøgelse om kundeklubber fra CBS, at andelen af danskere der er medlem af en kundeklub er faldet fra 75% i 2015 til 63% i 2023.
Med den stigende konkurrence om at få kunderne til at tilmelde sig, så er det vigtigt at du betragter dit nyhedsbrev som en kundeklub – uanset om du belønner dine kunder direkte for deres køb eller ej.
De midler du skal bruge for at skabe mere salg, flere loyale kunder og flere ambassadører er nemlig præcis de samme – uanset hvad du kalder det, dine kunder tilmelder sig.
I dette oplæg får du Torben Rasmussens bud på de 5 vigtigste faktorer til at få succes med din kundeklub – og dit nyhedsbrev – i 2024.
Du kommer til at høre om, hvordan du:
• Får flest mulige tilmeldinger indenfor dit budget.
• Får styr på samtykker, hvis du skal skifte fra nyhedsbrev til kundeklub.
• Laver målrettet kommunikation, der skaber engagement.
• Motiverer nye tilmeldte til første køb og belønner de loyale kunder.
• Måler og optimerer på dit program.
NIVEAU: ALLE