Program

ODENSE KONCERTHUS 5. FEBRUAR 2019
Fold alle ud
  • E-mail Summit 2019: Program


  • Kom i god tid, så du i ro og mag kan tjekke ind og blive klar til konferencen. Vi står klar til at tage imod dig.
    Hvor
    Foyeren

  • E-mail isn’t the sexiest marketing topic, nor is it the most fun, but if done well it can lead to the best ROI of any channel in your marketing mix. Regardless of industry and even though there is more noise in the inbox and more apps for consumers to juggle, e-mail continues to prove itself as the best one-to-one communication channel for brands and most preferred by consumers.

    But marketers continue to struggle with e-mail marketing. Whether it’s sending the same e-mail to all our subscribers, not authenticating our domains, designing campaigns for consumers of yesteryear, being blatantly too personal, not using the right data to effectively personalize e-mail content, not testing, not mixing up our email tactics, or simply living up to averages, we stumble all the time with this channel.

    Enter Georgina Jane Barber, a.k.a. my Mum.

    There are three things you should know about my Mum: 1) She is a brash British woman, 2) she believes she is always right, and 3) if she isn’t happy about something, then the world knows about it. It’s for all of these reasons that over the last 35 years she has provided many of the greatest lessons us email marketers can use each and every day within our organizations.

    Join Michael Barber (and his Mum) as he explores of the best and practical ways to improve your e-mail campaigns, challenges your email conceptions, and shows you just why this channel continues to be vitally important for marketers.
    Content
    Teknologi
    Ledelse
    Hvor
    Koncertsalen

  • E-mail marketing i 2019 handler om at personalisere hver enkelt kunderejse. Ét af de bedste værktøjer til dette er lead scoring.

    Dette oplæg er ikke for begyndere. Det er derimod for dig, som allerede er i gang med e-mail marketing ‒ dig som sender nyhedsbreve, leger med automatisering og vil tage din kunderejse til det næste niveau.

    Oplægget tager udgangspunkt i eksempler og egne learnings, og du vil blive præsenteret for konkrete værktøjer, anbefalinger og templates.

    Kom og hør om:

    - Hvordan du aktivt kan bruge lead scoring.

    - Konkrete eksempler på værdiskabende lead scoring.

    - Hvorfor lead scoring er alfa og omega for din succes med e-mail marketing i 2019.

    - Hvordan lead scoring skaber værdi for både B2C og B2B.

    - Mine erfaringer med de bedste værktøjer til at lave lead scoring.

    - Templates til lead scoring.

    - Templates til automatiseringer baseret på lead scoring.

    Templates, teknikker og modeller vil efterfølgende kun blive tilgængelige for dig, som har hørt oplægget.
    Content
    Teknologi
    Hvor
    Lokale K3

  • Bounce Rate, Double Opt-In, List Segmentation, Click-Through Rate og alt det der jazz.

    Du kan pakke dine e-mail-kampagner, dine nyhedsbreve og dine salgsmails ind i lækkert design og tekniske himstregimser, men når alt kommer til alt, er det i bund og grund dine evner til at formulere og præsentere dine budskaber, der skaber succeserne.

    Du skal høre dette oplæg, fordi du ikke kan sende e-mails uden at skrive. Det er dine ord, der får modtageren til at åbne mailen. Det er dine ord, der får ham eller hende til at klikke på linket. Og det er dine ord, der skal forme hans eller hendes indtryk af dig som afsender på den måde, du gerne vil opfattes på.

    Så hvordan gør man det? Få en tekstforfatters perspektiv på e-mail marketing og bliv inspireret til, hvordan du selv kan forbedre og forfine den skriftlige kommunikation, der skal gøre forskellen for dig.

    Oplægget vil blandt andet behandle:

    - Effektive emnelinjer: Sådan skiller du dig ud fra alt det andet (juks) i indbakken.

    - Produktive pre-headers: Klæd din modtager på til at klikke.

    - Fængende første formuleringer: Skab interesse og giv lyst til at læse videre.

    - Klar kommunikation: Sådan holder du modtagerens snude i sporet.

    - Sjarmerende sprogblomster (og hvorfor man som regel skal holde sig fra dem).
    Content
    Teknologi
    Hvor
    Koncertsalen

  • Sjældent kan nogen mestre så stor en indsigt i databaser med nyhedsbreve, som den, David råder over i Ubivox.

    Tallene er svimlende høje:

    Med hundredtusindvis af nyhedsbreve, mange millioner e-mails og MILLIARDER af brugerhandlinger, bygger David sin viden og indsigt i e-mail marketing på et kæmpemæssigt grundlag. David har taget sine teknikere ved hånden og gravet dybe spadestik i den data, som Ubivox har akkumuleret igennem de seneste 15 år.

    Analysen dokumenterer vigtige sammenhænge imellem, hvordan du driver e-mail marketing, og hvilken grad af succes du får (eller ikke får).

    Til dette indlæg bliver du præsenteret for Davids TOP 6 DOKUMENTEREDE anbefalinger, når du vil præstere store resultater med dine nyhedsbreve.
    Content
    Teknologi
    Hvor
    Lokale K4

  • I 2018 har Mette udgivet rapporten ”E-mail Marketing – Fakta, trends og benchmarks 2018”, som 1.458 danske virksomheder har medvirket i.

    Rapporten viser, at mange virksomheder har stor succes med deres e-mail marketing, men også at der er meget stor forskel imellem dem, der har mest og mindst succes.

    I dette indlæg får du en gennemgang af de vigtigste konklusioner af analysen, og så stiller Mette skarpt på nogle problematikker, der IKKE fremgår af rapporten.

    Det er nemlig ikke alt, hvad de kære marketingfolk fortæller, der hænger helt godt sammen. De marketingansvarlige er ambitiøse og har de bedste intentioner om at levere kvalitetsarbejde. Men præmisserne er ikke just de bedste, og det ved de egentlig godt!

    Så du må ruste dig til en omgang (ærlig og kærlig) spanking.

    Marketing, gå hjem. Du er jo fuld!
    Content
    Ledelse

  • Shit, så skal vi igen udsende nyhedsbrev! Men hvordan skaber vi nyt, spændende og relevant content igen og igen?

    Produktionen af nyhedsbreve kan være en ressourcekrævende proces, hvor indholdet ofte lider under, at tage sig ud som det gamle.

    Få en praktisk værktøjskasse til at strukturere samskabelse og storyfinding ved at smadre dit produkt og aktivere hele virksomheden ‒ og kunderne.

    Vi skal kigge på:

    - Hvordan man genererer idéer til konstant at skabe nyt indhold ‒ også selvom produkterne ikke nødvendigvis udvikler sig.

    - Hvordan man finder, fanger og formidler de gode historier og både sikrer, at historierne er relevante og vedkommende for modtagerne, men også, at de kan læses på bundlinjerne.

    Oplægget er til dig der leder efter en værktøjskasse til at strukturere dit arbejde med nyhedsbreve. Værktøjskassen tilbyder dig en mere kreativ tilgang til dine nyhedsbreve, hvor du konstant kan skabe nyt og spændende content med brug af færre ressourcer.
    Content
    Ledelse
    Hvor
    Koncertsalen

  • En fuldstændig essentiel del af et effektivt e-mail marketing setup er dataen på dine subscribers. Men det er intet værd, hvis ikke du ved, hvordan du indsamler dataen og bruger den klogt.

    Mange frygter, at det at “få data på sine subscribers” altid kræver en programmør. Men det er langt fra reglen. Faktisk er der en lang række metoder, som du, som marketing manager, kan benytte og selv sætte op for at få udbygget den data, som du har på dine subscribers.

    Når du ved, hvordan du får data ind på dine subscribers, er du også nødt til at have en plan for, hvordan du bruger dataen til at bygge effektive segmenter, som bidrager positivt til både engagementet såvel som konverteringsraten i dine e-mails.

    Efter at have hørt oplægget vil du have en lang række idéeer til, hvordan du indsamler relevant data på dine subscribers, hacks til at sætte turbo på dataindsamlingen og konkrete bud på, hvordan du bruger dataen aktivt til at bygge bestemte segmenter - både i B2C og B2B!
    Content
    Teknologi
    Hvor
    Lokale K3

  • Freebies, incitamenter, lokkemad. Kært barn har mange navne!

    I dit professionelle arbejde med e-mail marketing bruger du måske content, som du bytter for læserens data. Det er en effektiv og populær praksis både hos virksomhederne, som sætter turbo på listeopbygningen ‒ og hos brugerne, som får noget værdifuldt indhold i bytte for en mailadresse.

    Men ak, det er ikke ukompliceret at sidde med ansvaret for virksomhedens lister:

    - Du skal have 100% styr på læserens samtykke, som i henhold til markedsføringsloven skal være aktivt, frivilligt og informeret.

    - Da brugeren oplyser persondata, skal du forholde dig til databeskyttelsesforordningen (GDPR), og hvordan du opbevarer og behandler de data.

    - Og så skal du huske, at brugerens data har en værdi, og at dine e-bøger, webinars eller andet content derfor ikke må kaldes ”gratis”. Det fremgår af EU-kommissionens vejledning til direktivet om urimelig handelspraksis.

    And the list goes on ...

    Efterlever du ikke reglerne, vanker der store bøder, forstås …

    Frank tager udgangspunkt i (udvalgte) konkrete cases, metoder og dilemmaer, som deltagerne på konferencen har indsendt i forvejen. På 60 minutter får du således både en gennemgang af reglerne og eksempler på, hvad der juridisk set er ”go” eller ”no go”.

    Bemærk: Du vil i god tid inden konferencen få en e-mail med en opfordring til at indsende dine problemstillinger. Du skal IKKE forholde dig til dette i forbindelse med din tilmelding.
    Jura
    Hvor
    Koncertsalen

  • En af forudsætningerne for at drive effektiv B2B-markedsføring med e-mail er, at du har et godt flow af leads til din liste, og at du formår at fastholde læserne.

    I dette indlæg sætter Jack Petersen fokus på, hvordan du opsamler viden og data om kunderne, og hvordan denne viden kan bruges i salgsarbejdet på e-mail.

    Indlægget er krydret med 5 konkrete B2B-cases, hvor nyhedsbrevets værdi er i fokus.

    HANDOUT: Alle deltagere får en casebog med konkrete tips og tricks til, hvordan man kommer videre med sine nyhedsbreve.
    Content
    Teknologi
    Hvor
    Koncertsalen

  • Når du vil sælge med e-mails, skal du ikke blot sælge dit produkt. Du skal først sælge idéen om, at modtageren skal åbne din e-mail, læse din e-mail og ikke mindst klikke i din e-mail (og helst ikke på afmeld-knappen).

    Og at sælge med ord – i hvert fald at gøre det effektivt – kræver, at du ved, hvilke knapper du skal trykke på. Det kræver, at du kender de psykologiske principper, som påvirker alle valg, vi foretager – og ved, hvordan du bruger dem i dine tekster.

    I oplægget tager vi anerkendt forskning i salgspsykologi og koger det ned til 7 lavpraktiske tricks og teknikker, som du kan bruge til at skrive overbevisende e-mailtekster, der flytter dine læsere tættere på salget.

    Efter oplægget kan du:

    - Bruge principperne fra salgspsykologien til at skrive tekster, der sparker røv og får dine modtagere til at handle NU.

    - Skrive e-mails, som dine modtagere glæder sig til – og åbner, så snart indbakken siger ‘pling’.

    - Forklare hvorfor et stykke chokolade du får, smager bedre end et stykke chokolade, du selv køber – og hvad det betyder for dine e-mailtekster.
    Content
    Hvor
    Lokale K4

  • Juridiske udfordringer?

    Her får du muligheden for at stille Frank Bøggild alle de spørgsmål, du har lyst til i relation til din markedsføring via e-mail.
    Jura
    Hvor
    Lokale K3

  • Få kendskab til en ny metode, der giver dig klokkeklare retningslinjer for, hvordan du skal styrke din e-mail markedsføring. Med emotionelle kundetyper ved du fremover, hvordan du skal kommunikere til dine potentielle kunder. Metoden er simpel: Du vælger én af 4 kundetyper, som du altid fokuserer på.

    Herefter ved du:

    - Hvordan du skal skrive rent sprogligt.

    - Hvad læserne gerne vil læse om.

    - Om læserne sætter pris på, at du sender nyhedsbreve ud efter faste intervaller, eller om de gerne vil overraskes.

    Og vigtigst af alt:

    - Du ved, om de køber, når du præsenterer dem for en ny og spændende metode.

    - Virker imødekommende som person.

    - Fremstår som den bedste på markedet.

    - Har årelang erfaring med netop deres branche.

    Kundetyperne bygger på ph.d. Sanne Dollerups forskningsprojekt ENGAGING THE SHOPPING EXPERIENCE fra Aalborg Universitet.

    Med metoden får du konkret viden om, hvad der fungerer til den specifikke type, og du slipper for at bygge din markedsføring på dine egne erfaringer og mavefornemmelser. Samtidig får du meget lettere ved at argumentere for dine valg internt eller over for kunder.

    På oplægget vil du få en kort præsentation af typerne, og du vil se konkrete eksempler på, hvordan du skriver til dem. Måske kan du gennemskue, hvem din målgruppe er med det samme. Eller måske kan du se, at du i praksis skriver til to forskellige typer og derfor ikke rammer nogen af dem så godt, som du kunne.
    Content
    Hvor
    Lokale K3

  • Du har arbejdet benhårdt på at skaffe leads og brugt timer på at skrive, udforme og udsende det perfekte nyhedsbrev efter alle kunstens regler. Men arbejdet stopper ikke her!  

    I dette oplæg vil du få en håndfuld konkrete tips og tricks til, hvordan du får det optimale ud af den webtrafik, du får fra dit nyhedsbrev. Og flotte farver, lækkert design og gode salgstekster gør det ikke alene.  

    Andreas Bach-Laursen vil fortælle, hvordan du selv kan arbejde og teste dig frem til optimale og effektive landingssider, der giver dig tårnhøje konverteringsrater og dermed sikrer, at din e-mail-markedsføring skaber succes på bundlinjen.
    Content
    Ledelse
    Hvor
    Lokale K4

  • Facebook Lead Ads trækker +50% af det samlede spend på mange millioner hver måned hos Obsidian Digital. Det gør det fordi at det skaber fantastiske resultater.

    Lær vores bedste tips til at få mest værdi ud af Facebook Lead Ads ‒ direkte fra Danmarks største virksomheder.
    Hvor
    Koncertsalen

  • Arbejder du strategisk med målsætninger og planlægning af dine e-mail kampagner?

    Nej?

    Så kommer du (næsten med garanti) i gang efter Christina Klitgaards indlæg om strategisk planlægning af salget med mails. Ja, faktisk tror vi slet ikke, du kan lade være!

    I løbet af 55 minutter med veloplagte Klitsgaard får du inspiration til, hvordan du bygger en kampagnekalender, der ikke kun kan øge dit salg over året markant, men også give dig idéer til nye produkter, spare dig dyrebar tid og holde dine kunder mere end tilfredse.
    Content
    Ledelse
    Hvor
    Koncertsalen

Køb billet

Oplev konferencen, og få ny viden og inspiration til din e-mail marketing.