Karen har været med til at udarbejde den seneste spamvejledning fra Forbrugerombudsmanden. Forbrugerombudsmanden er en uafhængig myndighed, der blandt andet sørger for, at virksomheder overholder markedsføringsloven.
Sociale profiler
Alle indlæg af Karen Søndergaard
EMAIL SUMMIT: PROGRAM 2020
11:45
UNDGÅ SPAM OG DYRE BØDER: Bliv opdateret på spamreglerne
11:45 - 12:30
De grundlæggende regler for e-mail markedsføring er klare, og overtrædelser straffes hårdt. Alligevel er det svært for mange virksomheder at få 100% styr på, hvordan de må markedsføre sig på mail – og hvordan de indhenter samtykker.
Ingen kender vist reglerne (og fortolkningen af dem) bedre end dem, der er ansvarlige for reglerne!
Vi har inviteret Forbrugerombudsmanden til at holde et indlæg om spamreglerne og den (forholdsvis) nye spamvejledning. Institutionen sender de to medarbejdere, der har udarbejdet den seneste vejledning, nemlig Karen Søndergaard og Frederik Lars von Bülow.
I indlægget gennemgår Karen og Frederik de regler, du som virksomhed skal have styr på, hvis du sender mails med markedsføring.
Du bliver klogere på:
- Hvornår en henvendelse er spam
- Hvornår en henvendelse er en lovlig servicemeddelelse
- Hvad der skal til for at et samtykke er gyldigt
- Hvordan du lovligt kan opdatere et samtykke
- Hvordan du lovligt kan sende markedsføring uden et samtykke
- Hvad du risikerer, hvis du overtræder spamforbuddet
Der vil være mulighed for at stille enkelte spørgsmål om spamreglerne.
JURA
Share
Karen Søndergaard
Vi bruger cookies til statistik og personalisering af indhold og annoncer. Denne information deles med tredjepart. Ved fortsat brug af websiden godkender du vores cookie- og privatlivspolitik.Ok